articol comunicat de presa

6 din 10 săli de clasă au o calitate a aerului mai proastă decât cea din traficul rutier. Cât de importantă este calitatea aerului în clasele de studii pentru elevi

Toamna este perioada în care un număr mare de elevi și profesori se întorc în sălile de clasă pentru a începe un nou an școlar. Totuși, conform unui studiu realizat în Marea Britanie, șase din zece săli de clasă au o calitate a aerului mai proastă decât drumurile pline de trafic.

Îngrijorător este faptul că, în unele cazuri, rezultatele studiilor au indicat niveluri care au depășit pragul de expunere de o oră stabilit de Organizația Mondială a Sănătății (OMS), ceea ce înseamnă că poluarea este suficient de ridicată pentru a provoca efecte adverse asupra sănătății.

În prezent, OMS consideră că poluarea aerului este cea mai mare amenințare globală la adresa sănătății mediului, cifrele arătând că 93% dintre copiii din întreaga lume respiră zilnic aer poluat.

Screenshot 2022-09-12 135603

Ce recomandă oamenii de știință pentru îmbunătățirea calității aerului

De la substanțele chimice din produsele de curățenie obișnuite până la poluanții care se regăsesc pe șoselele aglomerate din întreaga lume, poluarea aerului reprezintă o amenințare reală la adresa sănătății publice. De aceea, calitatea aerului din sălile de studiu, în special pe timp de toamnă, este extrem de importantă pentru prevenirea alergiilor sezoniere, infecțiilor respiratorii, rinitelor alergice sau astm.

De asemenea, odată cu  trecerea către sezonul rece, sala de clasă poate fi transformată într-un mediu propice pentru instalarea particulelelor microscopice dăunătoare precum virusuri, bacterii, particule ultra-fine, dar și emisii industriale, mucegai, alergeni din praf. Printre cele mai utile măsuri de asigurare a unei calități mai bune a aerului din clasele școlare se numără aerisirea constantă a sălilor, precum și utilizarea unui purificator de aer.

Screenshot 2022-09-12 135536

Pentru a fi eficient și a oferi o cât mai bună calitate a aerului respirabil la interior, un purificator de aer trebuie să aibă capacitatea de a filtra cât mai multe tipuri de particule, să dispună de un volum cât mai mare de aer purificat și să aibă certificare HEPA, potrivit experților din cadrul Dyson. Importante sunt și caracteristicile de natură tehnologică ale dispozitivului, precum senzori de măsurare a calității aerului sau funcții smart (conectare la Wi-Fi și aplicații pentru telefonul mobil) ce permit controlarea purificatorului de către cadrele didactice și persoanele responsabile de curățenie.

Oamenii de știință din cadrul Dyson atrag atenția asupra faptului că, pentru o performanță cât mai ridicată, este important ca purificatorul de aer să detecteze automat poluarea, având capacitatea să capteze 99,95% dintre poluanții ultra-fini și să proiectează uniform un flux de aer purificat. Tehnolgia Dyson de tratare a aerului presupune un sistem de filtrare complet etanșat 360°, ce combină un filtru de cărbune activ și un filtru HEPA cu fibră de sticlă. Sistemul  reține gazele și poluanții, prevenind eliberarea aerului murdar înapoi în încăpere.

Astfel, utilizarea unui purificator de aer performant poate contribui la îmbunătățirea calității aerului în clasele școlare, reducând impactul poluării asupra sănătății elevilor, prin creșterea calității aerului respirat la interior.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *